14 Nisan 2016 Perşembe

KUZU


En baştan söyleyeyim ; son zamanlarda izlediğim en Türk filmi.Sırf aldığı ödüller yüzünden merak edip izlemeye başladım ama bu kadar beğeneceğimi tahmin etmiyordum.Senaryo harika,oyuncu kadrosu muhteşem ama çocuk oyuncular olağanüstü.Erkek olan çocuk oyuncunun etrafında dönüyor hikaye ama kesinlikle favorim kız çocuğunun karakteri.Büyümüşte küçülmüş resmen,böyle bir tatlılık,böyle bir çok bilmişlik yok.Film boyunca en çok onu izlerken eğlendim.Festivallerden bu kadar ödül alınca sanat filmi sıkıcıdır bu diye düşünen olursa hemen ön yargılarını törpülesin çünkü bu bildiğin gişe filmi olmuş.Komik ve arada lafını da esirgemeden yazılmış senaryosuyla beğenmemek elde değil.Özellikle kadının kahve de söyledikleri için tebrik etmemek elde değil.
Tanıtımlarında Nesrin Cevadzade ve Cahit Gök’ü görmüştüm ama maşallah sağlam bir kadroya sahipmiş film.Güven Kıraç,Taner Birsel,Şerif Sezer falan varmış filmde,bilmemek de benim ayıbım olsun.Hepsi de hakkını vermiş tabii ama Nesrin yine ayrı bir güzeldi.Bakışıyla adamı anladım ben seni dercesine bitirmesi müthiş.Çok da güzel ayrıntıların olduğu bir film ayrıca ; şahsen ben çocuğun geceleri annesinin yanına gidip,annesinin saçlarını yüzüne döküp uyumasına bayıldım.Filmin sonu ayrıca muhteşem ve resmen kadın bütün köye gol attı.Bu kadar laftan sonra kaçırmayın hemen izleyin dememe gerek yok ama neyse :-)
Konusu ;
Medine köyde toplu sünnet yapıldıktan sonra oğluna sünnet düğünü yapmak için çabalar.Tek istediği köylülere karşı ezik görünmemek ve bir koyun kesmektir.Kocası yeni işe girmiştir ve para bulmakta zorlanmaktadır.Bu arada kızı Vijdan kardeşi Mert’i sünneti hakkında korkutmaktadır.Babası eğer düğün için para bulamazsa koyun yerine onu keseceğini söyler.Mert yaşadığı korkuyla kendince onu kesmesinler koyun bulmak için uğraşır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder