29 Mayıs 2016 Pazar

Firak

İzleyenler pek beğenmemiş ama ben nedense sevdim bu filmi.Başlarken o adamın çiçekle uğraşması ve kıza yaklaşımı falan güzeldi.Sonrasında evet biraz amatörce ilerlemiş Yönetmen ve ilginç ve etkileyici görüntüler yakalamaya çalışmış.Mesela o kor parçasını atış falan,biraz artistik bir şey denemeye çalışmış sanki ama çok sırıtmış.Gel gör ki özellikle Oktay Gürsoy’un oyunculuğu sayesinde anlatılan aşk inandırıcı geldi bana.Kadın ile erkek ne kadar istemeseler de bir şekilde kendilerini ele veriyor arkadaş.Aralarındaki çekim durmuyor ve sonunda hissediliyor.Evet hem eleştirmenler hem de izleyiciler beğenmemiş filmi ama Yönetmenin ilk filmi olduğunu da unutmamak lazım.Ben bu oyuncularla olan halini sevdim,başkaları oynasa sever miydim bilmiyorum ama bence gideri var.
Konusu ;
Orhan ormanda karşılaştığı Bahar’ı beğenir ve onunla sohbet eder.Daha sonra tekrar aynı yerde buluşmak üzere sözleşirler.Eve döndüğünde kardeşi Ali,amcasının ona bir kız bulduğunu ve istemeye gideceklerini söyler.Orhan kardeşi için sevinir ve ertesi gün ormana gider ama Bahar gelmez.Akşam amcası ve kardeşi ile kız istemeye giderler.Kardeşine istedikleri kızın Bahar olduğunu göründe yıkılır ama ağzını açmaz.Düğün hazırlıkları yapılırken her ikisi de iki kardeşin arası bozulmasın diye konuşmaz.Ali Bahar’ı ailesinin mezarlığına götürür ve orada aslında annesin zamanında amcasına sevdalandığını ama bunu bilmeyen babasının amcası askerdeyken kızı isteyip evlendiğini söyler.Bahar aynı şeyi kendisinin de yaşadığını ve iki kardeşin aynı şeyi yaşadığını fark eder.Evlendiklerinde iki kardeş ortak iş yaptığı için ve beraber yaşadığı için aynı düzende devam ederler.Ama bu durum Bahar ve Orhan için ne yaparlarsa yapsınlar dayanılmaz bir hal alır.Ali gittikçe bir şeylerden şüphelenmeye başlar ve evleri ayırmaya karar verir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder