31 Mart 2016 Perşembe

Schmidt Hakkında


Geç kaldım biraz bu filmi izlemek için ama benim için zamanı buymuş demek.Yaşımız pek tutmasa ve benim boşluğum emeklilikten kaynaklanmasa da Schmidt karakterinde kendimden bir şeyler bulmadım değil.Bunalımını ve sıkıntısını anlamam için tabii Jack Nicholson’ın harika oyunculuğunun da katkısı büyük.Özellikle o yalnız kaldığı zaman diliminden sonrası bir ara ahaa aynı ben yeaaa dedirtti bana.Özellikle o hayatını sorguladığı an ve son sahne harikaydı.Yalnızlığın yaşı yok ve anlayana gerçekten müthiş bir film haline gelen olağanüstü bir yapım.Ya hemen izleyin yada zaten zamanı gelince karşınıza çıkacaktır o zaten bekleyin.Belki de o an şu andır kim bilir…
Konusu ; 
Schmidt emeklilik zamanı gelmiş ve bundan pek memnun olmayan bir adamdır.Bütün gün yapacak bir şey bulamaz ve çok sıkılır.Evde TV izlerken gördüğü bir yardım kampanyasına destek olmaya karar verir.Aylık yardım yapmaya kararı alır.Gelen teşekkür mektubuna küçük bir çocuğun resmi ve bilgileri vardır.Yardımlarının o çocuğa gideceğini ve her ay yardım parasıyla bir de mektup yollamasını rica ederler çocuğa.Schmidt de hayatı hakkında olup bitenleri bu çocuğa anlatmaya başlar.Karısını eskisi kadar sevmediğini,kızının evlenmek üzere olduğu adamı beğenmediğini ve emeklilikten çok sıkıldığına varana kadar.Bir gün mektup yollamak için dışardan döndüğünde karısını yerde yatarken bulur.Karısnın ölümü ile iyice boşluğa düşen Schmidt yalnızlıkla baş etmeye çalışır.Kızına düğün hazırlıklarında yardım etmek için onun yanına gitmek ister ama kızı kabul etmeyince karısının zorlamasıyla aldığı karavana binip geçmişini ziyaret etmeye karar verir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder