31 Mart 2016 Perşembe

Swades : We , The People

Shahrukh Khan filmlerini ısrarla bitirmemeye çalışıyorum ki şöyle keyifli vakitlerde doyasıya izleyeyim diye.Bu filmi de sürekli erteleyip durdum ama artık vakti geldi deyip başladım izlemeye.Bayağı da uzun film ama arada kalkıp abur cubur bir şeyler ayarlarım kendime diyordum,öyle dalmışım ki baktım filmin sonu gelmiş.Bol bol sosyal mesaj içeren bir film ve malum o işler Amir Khan dan sorulur.Shahrukh Khan yapınca bir garip geliyor ama hem duyarlı,hem aşık ,hem de doğruyu gösteren akıllı abi karakterini başarıyla canlandırmış.
Yurt dışındaki Hintlilerin ülkelerine neden dönmeleri gerektiğini anlatmaya çalışmışlar.Tabii Yurt dışındaki Hintlilerin bu filmi izleyip gaza geleceğini hiç sanmıyorum ama yine de güzel bir film olmuş.Ne yaparsanız yapın devlet yardıma gelmiyorsa , yakınmak yerine çare üretin deyip işe koyulan köylüler güzel ama işte işi bilen olunca güzel.Filmde de sırf bu yüzden burada olmalısınız diyor Yurt dışındaki Vatandaşlara ama kim döner rahata kavuştuktan sonra o hiçliğe.Haa ilk defa Shahrukh filminin müziklerini sevemedim,malum ne anlatırsan anlat sen Hint filmisin bunu unutma.İzleyin bence güzel film.
Konusu ;
Mohan ; NASA da çalışan bir proje müdürüdür.Babasının ölüm yıl dönümünde aklına eski dadısı gelir.Onu ailesini kaybettikten sonra ihmal ettiğini fark eder.Üzerinde emeği çok olduğu için yarı annesi gibi görmektedir ama boşlamıştır onca yıl.Hindistana dönüp onu da alıp Amerika’ya getirmeye karar verir.Kaldığı huzur evine gider ama onu gelip birinin aldığını ve köye götürdüğünü söylerler.Bir karavan alıp köye doğru yola çıkar ve dadısına ulaşır.Ama dadısı onun çocukluk arkadaşı Gita ve kardeşi ile yaşamaktadır.Onu alıp götürmek istemesi Gita’nın sinirini bozar,çünkü o da bir kaç yıl önce ailesini kaybetmiştir ve bir daha yalnız kalmak istememektedir.Mohan ve Gita kimin yanında kalması gerektiğine dair çatışsalar da birbirlerine karşı bir şeyler hissetmeye başlarlar.Bu arada dadıları köyde bitmesi gereken işler olduğu için Mohan’a bırakıp gelemeyeceğini söyler.Mohan köydeki sorunları çözmeye çalışır ki bir an önce geri dönebilsin.Dadısı da onunla gitmek yerine kalması için Mohan’a işler vermeye başlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder