5 Nisan 2016 Salı

El secreto de sus ojos

Bu sene en çok beğenilen filmler arasında bulunan Asabiyim Ben filmini izleyenler hatırlarlar Ricardo Darin’i..Onun oyunculuğunun ne kadar iyi olduğuna değinmeme gerek yok zaten.Ama filmde hiç beklemediğim başka bir Arjantinli oyuncu ile karşılaştım , Pablo Rago..Kendisini Arjantinli oyuncu Natalie Oreiro ile oynadığı Kaçak Kız dizisinden tanırım.Facunda Arana dan sonra Natalie’cığıma yakışan tek oyuncudur kendisi.Çok sevimli bir ikili olmuşlardı ve bayıla bayıla izlemiştim ikisini.Bu film de ki karakteri tabii tamamen farklı ama yıllar sonra tekrar görmek çok hoşuma gitti.
Filmin adı gözlerindeki sır ama çok da bir etkisi yok bu ayrıntının filme.Aranan bir katil ve devamlı sekteye uğrayan bir adalet sistemi söz konusu filmde.Sürekli olarak bir acaba barındırmasına bayıldım.Katil yoksa o değil mi , kadının kocası mı deyip durdum film boyunca.Aynı zamanda itiraf edilmemiş ama alenen ortada olan bir de aşk var filmde.
Kitap uyarlaması ve şahsen bu kadar güzel ayrıntı ve diyalogların olduğunu bilsem kesin okurdum bu eseri.Mesela daktiloda ki ‘a’ harfinin çalışmamasını sonunda bağlama şekillerini , tutkularından vazgeçemeyecek bir erkeği futbol maçında aramaları gibi güzel ayrıntılar vardı.Kurgusu ile de zaman da harika geçişler yaratmışlar.Ayrıca Oscar da dahil yığınla ödülle taçlandırılmış ve sonuna kadar hak etmiştir.Şiddetle tavsiye ediyorum , mutlaka izleyin.
Konusu ;
Benjamin yıllar önce yer aldığı dava hakkında bir roman yazmaya karar verir.25 yıl önce yaşanan olay dosyası hakkında beraber çalıştığı Irene’yı görmeye gider.Onu tekrar görmek yıllar önce ona duyduğu aşkı tekrar canlandırır.Romanından ona da bahseder ve yazdıklarını okumasını ister.Ne yazık ki kitap da bahsedilen bazı karakterlerin şuan da ne durumda olduğunu bilmemektedir ve hatta olaydan sonra gerçekleşen bir cinayette çözülememiştir.Irene ve Benjamin beraber bu insanları bulup kitabı sonuçlandırmayı , hemde nerede ne halde olduklarını bilmek istemektedirler.Yaşanan tecavüz ve cinayet olayı çözülse de katili bulmak ve adaleti sağlamaya çalışmak ne yazık ki kolay olmaz.Bu uğurda yaşayabilecekleri aşklarından bile vazgeçmek zorunda kalırlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder