12 Mayıs 2016 Perşembe

Bajirao Mastani

Bütün sene meraktan öldük şu filmi izleyebilmek için.İşin içinde bomba gibi 3 tane oyuncu ve harika bir yönetmen olunca gel de sabırsızlanma.Bir de ara ara görüntüler ve filmin şarkılarından tanıtım videoları gördükçe aman aman heyecana bak.sen.Şahsen ben Deepika’nın Deewani Mastani klibini gördükten sonra tamam dedim film bomba.Yönetmen Sanjay Leela Bhansali nin yıllardır çekmek istediği ve sürekli ertelediği bir yapımmış.Sebebi de Bajirao rolü için ısrarla Salman Khan’ı isteseymiş.Salman bir türlü vakit bulamamış dediler ama filmi izleyince anlaşılıyor ki özellikle oynamamış bu filmde.Çünkü Bajirao isimli hükümdar evli ama başka bir kadını aşık oluyor ve ailesinin bu kadını da kabul etmesini istiyor.Salman hep toplum için doğru örnek olabilecek tiplerde oynar , yani sebep çok açık. Ama Ranveer kesinlikle rolünün hakkını vermiş , ha Salman’ı tercih edermiydim yerine evet o olsun isterdim.
Filmin tek göz dolduranı kesinlikle Deepika olmuş.Savaşçı bir kadınken de,aşık bir kadınken de çok iyiydi.Hele o giydiği kostümlere bayıldım yaa hayran olmamak elde değil.Priyanka aldatılan eş pozisyonunda biraz daha sert olabilirdi ama ne olursa olsun sevdiği adamın mutluluğu için uğraştığı için o yumuşaklığı kabul edilebilir.Ranveer zaten iyiydi laf etmeye gerek bile yok ama Deepika ile uyumları da ayrı güzellikteydi. Filmdeki kırbaç tarzı kılıçları ilk kez gördüm bana çok ilginç geldi.Deepika’yı ilk kez Müslüman bir karakter olarak görmek de güzeldi,özellikle namaz kıldığı sahneyle.Film senaryosu,efektleri,kostümleri ve muhteşem soundtrack albümü ile tam bir Bollywood filmi.Sondaki Ranveer’in savaş sahnesi biraz abartılmış ama genel olarak muazzam görüntüler vardı.İzlemeyen varsa ve sabredebilirse HD kalitesini beklesin , şahsen ben yeniden izleyeceğim o zaman.
Konusu ;
Bajirao babası ölünce kendini kanıtlayarak halkı için yeni Peshwa olarak seçilir.Aynı zamanda iyi bir asker olduğu için çıktığı savaşlardan hep kazanarak döner.Yine çıktığı bir savaşta Mastani isimli kadın bir savaşçı kendi halkı için yardım ister.Bajirao önce yardım etmek istemez ama yardım etmezseniz beni öldürün,halkım için başka çarem yok deyince kabul eder.Savaşı Bajirao sayesinde kazanırlar ve Mastani’nin babası Holly kutlamaları için kalmalarını ister.Aralarında bir çekim olduğunun ikiside farkındadır ama Bajirao evlidir.Mastani’ye hatıra olması için hançerini verir ama bilmediği oralarda kızlar savaşa giden erkeklerin hançerleriyle evlenmektedir.Mastani babasının Bajirao’nun ailesine göndermek için hazırladığı hediyelerle birlikte gitmek istediğini söyler.Ailesi kabul eder ama Müslüman olduğu için ona iyi davranmayacaklarından emindir.Bajirao’nun annesi Mastani’nin gelişini Müslüman olduğu için hiç hoş karşılamaz.Onu aşağılamak için dansçı kadınların yanına yollar.Bajirao onun geldiğini öğrendikten sonra ve Mastan’nin ne olursa olsun gitmeyeceğim demesi üzerine ona eşi olarak kabul eder.Ama asıl uğraşı hem ailesine,hem de halkına Müslüman eşine saygı duymasını sağlamakta verir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder