12 Mayıs 2016 Perşembe

Fish and Cat

Gerilim yüklü bir İran filmi ile karşılaşacağımı hiç tahmin etmezdim.Yeni yeni başladım İran filmlerine ve hemen hepsi bir ders verme niyetindeydi.Ama bu tamamen gerilim yüklü ve tek plandan oluşan harika bir yöntem ile çekilmiş.Kamera takip ettiği oyuncu ile ilerliyor ve onun yanından geçtiği diğer oyuncularla devam ediyor.Araya fantastik tipler bile giriyor ve ben iyice şaşırıyorum tabii.Bu nasıl İran filmi deyip şaşkın ve hayran bakışlar arasında izliyorum filmi.Tabii diken üstünde ; çünkü gerilimi hiç elinden bırakmıyor,Hep tetiktesin şimdi bir şey olacak diye beklemekten helak oluyorsun.Filmin başında İran da bir lokantanın insan eti sattığı ve dört öğrencinin kayıp olması ile ilgili gerçek bir hikayeye dayandığını söylemesi de bu durumda etkili tabii.Filmdeki her karakter kendi hikayesiyle yer alıyor bir şekilde filmde.Ama bir çok durum muallakta kalıyor.Mesela o tek başına seyahat eden kıza bir şey oldu mu , Parviz karakterinin başına ne oldu gibi bazı soruları cevaplamıyor.Ama film zaten sırf bu teknik için çekilmiş gibi harika bir şekilde ilerliyor.Ayrıca filmdeki şarkılara da bayıldım ; özellikle Pallet Band’in Fish & Cat şarkısına.Kesinlikle kaçırılmaması gereken bir film.
Konusu ;
İran da insan eti sattığı gerekçesiyle kapatılan bir lokanta ve kaybolan 4 öğrenci hakkında verilen bilgi sonrası uçurtma şenliğine katılmak üzere gelen gençler gösterilir.Her genç karşılaştığı arkadaşları ve yabancılarla konuştuklarında onlar hakkında yeni bir şeyler öğreniriz.Etrafta dolaşan iki adam sürekli onları rahatsız eder.Lokanta sahibi bu adamlar gençlerle bir şeyleri bahane ederek konuşup dururlar.Gençler ise akşam yapacakları uçurtma gösterilerine hazırlanmaktadırlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder