29 Temmuz 2017 Cumartesi

Dağ 2

Filmin ilk dakikalarında IŞID’ın elinden kurtarılan gazeteci sahneleri çok iyiydi. Bu kıvamda devam etseydi harika bir film olabilirmiş. Ama ne yazık ki abartılı bir savaş filmine dönüyor. Murat Arkın her atış öncesi söylediği özlü sözler o kadar bayıyor ki neden film de böyle gereksiz bir ayrıntı var anlayamadım. Duygu soslu repliklere her zaman gıcık olmuşumdur maşallah bu filmde onlarla doluydu. Askerlerin eğitim sahneleri güzeldi ellerinde güzel bir malzeme varmış keşke araştırıp daha çok ayrıntı verselermiş. Gazeteci kızın savunduğu görüşleri zekice yazılmış bir senaryo ile harmanlayabilirlerdi. Ama asker bakış açısı ile yapılan bir film olduğu için pek etkili konuşturmadılar kızı. Filmin sonunda bir avuç askerin o kadar teröriste karşı savundukları köy sahnesi bana hiç inandırıcı gelmedi fazla abartılıydı kusura bakmayın.
Milliyetçi duyguları kabartmayı başarıyor tabii ki bazı sahnelerde. Ama kimseye fark ettirmeden diplerine kadar girip kızı kurtarıyorlar ama dönüş yolunda adım başı bir sorunla karşılaşmaları pek inandırıcı değil. Diyelim ki başlardaki kısımları vermediler belki hikayenin ama adamlar jilet kaydı tıraşla geziyor ve üstlerinde de tek bir toz yok. Bari biraz inandırıcılık bakımından bu kısımları atlamasalardı. Bir Türk filmi için iyi ama denmesini de kabul etmiyorum. Türk filmi olması kalitenin zorlanması gerekmediği anlamına gelmemeli. Mantık hataları ve zorlama sahneleri hak etmiyor Türk izleyici. Aptal yerine koymayı vaz geçip daha kaliteli filmler yapmalılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder