25 Temmuz 2017 Salı

The Handmaid’s Tale


Kitabını okumak istiyordum bir türlü alamadım. Baktım dizisi yapılmış bari izleyeyim dedim ve başladığım gün bitirdim. İlk sezon 10 bölüm ve birer saatti ama resmen başından kalkamadım. Dizi hakkında tek kötü haber sadece Blutv de olması. Hemen bir üyelik edinin yada benim gibi arkadaş üyeliğinin keyfini çıkartın. Ama ne olursa olsun izleyin çünkü harika bir distopya..

Dünya da kısırlık ve kuraklık var. Bir devrim yapılıyor ve kadınların çalışıp para kazanmaları değil asıl görevleri olan çocuk doğurma işini yapmalarını istiyorlar. Önce işlerini ellerinden alıyorlar, sonra paralarını ve ailelerini. Doğurgan olanlar damızlık olarak ülkeyi ele geçiren komutanlara veriliyor. Eşleri karşı çıkmasın diye de ‘Seremoni’ adı altında bu kadınlarla ilişkiye giriyorlar. Eğer çocuk doğurabilirse; bebek sütten kesilene kadar bu evde kalıyorlar. Doğurganlıklarına bir zarar gelmemişse daha sonra başka bir eve gönderiliyorlar.

Tabii insanların başına gelen sadece bunlar değil. Eşcinseller cinsiyete ihanetten direkt idam ediliyorlar. Kadınlar resmen sınıflandırılmış ve ait olduğu sınıfa göre kıyafet giyiyorlar. Erkekler de rütbeleri ne olursa olsun herhangi bir ihanet söz konusuysa cezalarını çekiyorlar. Kadınları cezbedecek ve aileleri haricinde ilgilenebilecekleri her şey yasak, en önemlisi de okumaları. Üstelik damızlık olarak seçilen kadınların çoğu eğitimli kadınlar. Sırf kısır değiller diye her ay seremoni diye adlandırılan dini törenle tecavüze uğruyorlar.

Kadınların eski isimlerini kullanmalarını bile yasaklamışlar. Fred isimli komutanınsa ‘Fredinki’ diyorlar. Başka bir eve geçerse o evdeki adamın sayılıyor. İtaat etmediğinde de cezası çok ağır oluyor. Sürekli etrafta sizi gözleyen birileri olabiliyor. Kimseye güvenemiyorlar çünkü her yerden devletin ispiyoncuları çıkabiliyor. Göz adı verilen bir oluşum gizlice devlet adamları dahil herkesi izleyip rapor ediyor.

Daha çok anlatmak istiyorum ama spoilerın dibini gördüm fazlasıyla. İşte bu kadınların çaresizliğini ve yavaş yavaş direnişe dönen hikayesini izlemelisiniz mutlaka. Bu arada bu damızlık olarak sınıflandırılan kadınlarında eğitilip, gerektiğinde cezalandırıldığı bir yer var. Toplandıkları zaman bir tecavüzcüyü döverek öldürdükleri bir sahne var ki muazzamdı. Sondaki cezalandırılan arkadaşlarını taşlamaları gerektiği sahne de bunu kabul etmemeleri de direnişi başlattı bence. İkinci sezonu büyük bir merakla bekliyorum. Sizde hemen başlayın, sakın kaçırmayın bence.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder