9 Ekim 2016 Pazar

Dekameron'un ask hikâyeleri ( Il Decameron )


Nette sürekli yapılan film listelerini mutlaka görmüşsünüzdür. İster istemez merak edip bakmadan geçemez film severler. Bende her defasında bir göz gezdiririm ve bu kez İlber Ortaylı’nın seçtiği filmler diye bir liste ile karşılaştım. Gerçekten ilginç filmler var listede ve hatta bazılarını nette bulamadım bile. Merakla bir tanesini izledim ve hiç bu kadar eğleneceğimi tahmin etmezdim. Her yönüyle ilginç ve bir o kadar da komik bir film çıkmış ki ortaya ne desem bilemiyorum. Bir kere dünyanın en doğal ve en çirkin oyuncularını barındırıyor yapım. Daha önce Pasolini filmi izlemedim ve bundan sonra kesinlikle izleme listemde kendisinin yapımlarına da yer vereceğim kesin artık. Trajik bir şekilde öldürülen yönetmenin izlemesi en kolay filmi olduğu söyleniyor bu yapım için. Diğerlerini merak etmemek elde değil. Sinema da böyle bir bakış açısı asla kaçırılmamalı.


Aslında bir kitap uyarlaması film. Vebadan kaçarak bir araya gelen 7 si kadın 10 kişilik bir grubun birbirlerine anlattıkları 100 hikayeden oluşuyormuş kitap. Filmde ise bu hikayelerin nerdeyse 10 tanesi falan var. Bu yüzden film bitince kitabı merak etmemek elde değil. İçerdiği cinsellik ve mizah sahnelerinin bolluğuna da değinmeden geçmeyeyim. Kilise ve ruhban sınıfı da sürekli eleştiriliyor filmde. Filmin bir bölümünde yönetmenin kendisi de ressam rolünde yer alıyor.



At satın almak için pazara giden bir adamın bir kadın tarafından gerçekten çok zeki bir şekilde kandırılıp soyulmasıyla başlıyor film. Manastır rahibeleri ve bir adamın dilsiz rolü yaparak aralarına sızması ile başlayan hikaye zaten absürtlüğün kralı. Hayatı boyunca yapmadığı kötülük kalmayan adamın öldükten sonra aziz ilan edilmesi, erkek kardeşleri tarafından sevgilisi öldürülen kızın hikayesi gibi bir çok dikkat çekici hikaye var. Ama kesinlikle en bombası bir papazın mesleğini kötüye kullanmasının anlatıldığı hikaye. Bir adamı karısını ata çevirebileceğini söylemesi ve bunu nasıl yapacağını gösterdiği bölüm gülmekten öldüm. Ne olursa olsun izlemeniz gereken ve kaçırılmaması gereken çok komik bir yapım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder