29 Temmuz 2017 Cumartesi

Toz Bezi

Filmin aldığı ödüller bir yana, oyuncular bir yana ama beni en çok etkileyen senaryoydu. Öyle şeylere  dikkat etmiş ki yönetmen resmen izlerken bayıldım. Mesela kadının pahalı olur diye aileyi taksiye bindirmek istememesi ve kocasının kızışı, temizliğe gittiği kadınının evinde sende bizimle otur dendiğinde eğreti duruşu, kadının yeni komşusundan bahsederken ‘çok hanım efendi hiç Kürt demezsin’ demesi.. Bu durumlar o kadar bizden ki, izlerken hiç yabancılık çekmedim resmen. Ailemizde, akrabalarımızda, komşularımızda şahit olduğumuz bir çok sahne vardı filmde. Yönetmenin bunları yaşayarak yada gözlemleyerek yakalaması ve filme eklemesine bayıldım.
Kadınlar hep eziliyor erkekler tarafından ya hani. İşte bu film hem erkekler tarafından ezilen, hem de hemcinsleri tarafından ezilen kadınların hikayesi. Tabii ki sadece işçi sınıfında yok bu kadının kadını ezme durumu. Ama işçi sınıfında daha belirgin olduğu için yönetmen iyi ki onlar açısından anlatmış. Serra Yılmaz’ı filmde görmek bu yüzden çok hoşuma gitti. Aradaki farkı anlatabilmek için daha uygun bir kadın olamazdı. Nazan Kesal zaten her türlü rolün kadını ona diyecek bir şeyim yok. Ama ilk kez izlediğim Asiye Dinçsoy’un oyunculuğuna değinmeden geçmek istemem. Bakışlarındaki çaresizlik harikaydı çünkü. Yaşadığı çaresizliği, acıyı öyle bir hissettirdi ki, yakınımda olsa gidip yardım ederdim derken buldum kendimi. Yani film amacına ulaşmıştı benim için, acaba etrafımda var mı böyle birileri dedirtti bana. Yardıma ihtiyacı olan varsa ve gözümden kaçıyorsa üzülürüm vallahi.
Ben ne yazık ki yaşadığım şehre bu tarz filmler gelmediği için netten izledim filmi. Kürtçe altyazısının olmaması benim için kötü oldu anlayacağınız. İmkanı olan bu tarz filmleri vizyondayken izlesin valla, daha çok severler. Kaçırmayın izleyin ben pek bir sevdim filmi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder